Witaj Gość

Autor Wątek: BAT by Oskar  (Przeczytany 7713 razy)

Offline ok1997

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
BAT by Oskar
« dnia: Kwi 28, 2013, 21:35 pm »
Rozpoczynam dziś przygodę z BATem. Jak na razie same problemy techniczne, ale może z czasem uda sie coś zmontować.

Szczytem marzeń jest zrobienie tego (budynek Krakowska 41 w Zabierzowie) :



Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #1 dnia: Kwi 28, 2013, 21:39 pm »
Budynek nie jest trudny, więc jak opanujesz podstawy to spokojnie da się go cyknąć w 30 minut :)

Offline ok1997

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #2 dnia: Kwi 28, 2013, 21:50 pm »
Tyle, że na razie nie mogę uruchomić BATa bo wyskakuje błąd. -  GMAXLOC environment variable not found. Nie wiem o co z tym chodzi. Jak uda się otworzyć to popróbuję z poradnikiem.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #3 dnia: Kwi 28, 2013, 21:59 pm »
Problem częsty ;)

http://www.simcitypolska.pl/index.php/topic,35145.msg35200.html#msg35200

Jak coś używaj opcji szukaj najpierw ;P

Offline ok1997

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #4 dnia: Kwi 28, 2013, 22:05 pm »
Przeniosłem na inny dysk i jak na razie chodzi.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #5 dnia: Kwi 28, 2013, 22:08 pm »
Następne cuda mogą być przy renderze ;P

http://sc4devotion.com/forums/index.php?page=14

Już zawczasu radzę wgrać łatkę "texture problem fix" bo prawie na 100% przy którejś próbie render będzie nieprawidłowy ;)

Offline ok1997

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #6 dnia: Kwi 29, 2013, 12:28 pm »
Mam problem z równym dopasowaniem ścian i równymi oknami.  :-[

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #7 dnia: Kwi 29, 2013, 13:33 pm »
By okna były tej samej wielkości najlepiej kopiować je :) A dopasowanie ścian... hmm tutaj już trzeba trochę wprawy ;)

Offline ok1997

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #8 dnia: Kwi 29, 2013, 13:42 pm »
Ale z oknami mam problem, żeby były w jednej linii.

Ile myślicie może mieć ten budynek wysokości bez dachu ?

Offline FAZA

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 547
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #9 dnia: Kwi 29, 2013, 13:50 pm »
Kopiuj te bryły, żeby wszystkie miały takie same wymiary. Robisz okno, chcesz drugie, kopiujesz pierwsze i odpowiednio przesuwasz, podobnie z każdym innym powtarzalnym elementem. Wymiary okien, odstępy między nimi, proporcje ścian, rozmieszczenie innych detali - to musisz zrobić na oko (no chyba, że masz plany budynku).

edit: Żeby okna były w jednej linii to kopiuj, a potem przesuwaj wzdłuż poziomej osi, jeżeli nie jesteś w stanie tego zrobić, to daj sobie spokój z batem. 
« Ostatnia zmiana: Kwi 29, 2013, 13:52 pm wysłana przez FAZA »
  • Wyspy Heltyckie

Offline ok1997

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #10 dnia: Kwi 29, 2013, 13:56 pm »
No mam problem z rozplanowaniem, żeby było realistycznie. I jakie wymiary okien czy drzwi.

Offline unrisenstar

  • HejtSC2013
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 382
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #11 dnia: Kwi 29, 2013, 14:43 pm »
Tam jest taka siatka (kratka), która ma 1m na 1m przy przybliżeniu, tam jest także takie coś, że przesuwa ci elementy co jeden metr, trzeba to zaznaczyć i będzie łatwiej. A co do wymiarów okien i drzwi, to polecić mogę jedynie pieszą wycieczkę z metrem krawieckim.

Scalono: Kwi 29, 2013, 14:51 pm
jeżeli nie jesteś w stanie tego zrobić, to daj sobie spokój z batem. 
:D Ale kod dał radę znaleźć bez pytań, więc tak źle chyba nie powinno być :)
« Ostatnia zmiana: Kwi 29, 2013, 14:53 pm wysłana przez unrisenstar »
"so like I said Moloko been around 10 years now. Moloko is a story, and that song is called Statues as a part of that story".
YES, I am witch!

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #12 dnia: Kwi 29, 2013, 15:04 pm »
Przy przesuwaniu masz te strzałki, jak dobrze klikniesz to możesz przesuwać tylko w jednej osi, czyli lewo-prawo, góra-dol, tył-przód, to ułatwia sprawę i wiesz ze wszytko jest w jeden linii.

Co do wymiarów... Ogólnie wszystko musi mieć trochę większe wymiary jak w rzeczywistości i do tego jeszcze trzeba doliczyć 30% na wysokość. Praktycznie wychodzi na to ze wysokość piętra w blokach i wspołczesnej mieszkaniówce (około 3m wraz z sufitem w realu) to około 4,5 metra w BAT, w przypadku kamienicy piętro może mieć nawet 7 metrów w Bacie ;) Dla przykładu tą kamienicę co fotkę zapodałeś w grze by pasowała na 2 kratki, czyli 32 metry i jakieś 5,5-6m wysokości na piętro.

Offline ok1997

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #13 dnia: Kwi 29, 2013, 15:07 pm »
Mam problem ze zrobieniem równej odległości między oknami.

Myślałem żeby ja zrobić 2x1, mieszkaniówka biedna.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BAT by Oskar
« Odpowiedź #14 dnia: Kwi 29, 2013, 15:13 pm »
tak 2x1 to dobre wymiary, jeżeli kamienica nie ma w podwórku jakiś oficyn :)

Cóż zwykle wystarczy robić odległości na oko, jak się kopniesz nawet o kilkadziesiąt cm tego praktycznie nie będzie widać a i tak ta kamienica z foto nie ma zbyt symetrycznych osi ;) Możesz posiłkować się siatką w tle, to pomaga, a jak naprawdę chcesz mieć równo co do milimetra to tak najbardziej łopatologicznie wyznaczasz sobie linie, prostokąt, cokolwiek czego dwa końce będą stanowiły odległość między oknami, rysujesz okno, przesuwasz swoją krechę na jego brzeg wklejasz drugie okno na drugim końcu krechy i cała filozofia można tak tyle razy ile trzeba ;) Można tez kopiować całe ciągi okien, to przyspiesza pracę.