Witaj Gość

Autor Wątek: Budynki RaV  (Przeczytany 104271 razy)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #15 dnia: Wrz 17, 2011, 11:11 am »
Tekstura ściany i komina jest taka sama.



I pytanie - o ile trzeba zmienić rozmiar modelu w Bacie, by odpowiadał rozmiarom w gmaxie?


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #16 dnia: Wrz 22, 2011, 08:51 am »
Zaczynam nowy projekt - ma to być budynek zajmujący w całości dwie kratki w grze, bez żadnych przerw. I mam problem z bramą. Czy można kształty stworzone za pomocą arc i line jakiś scalić? Dzięki z góry za pomoc



  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #17 dnia: Wrz 22, 2011, 09:16 am »
Zaznaczasz jedna czesc, convert to spline jeżeli jest taka potrzeba, dalej attache zaznaczasz druga i wtedy z listy wybierasz vertex i przesuwając końcówki tego łuczku blisko dolnej części program się zapyta czy połączyć, trzeba się zgodzić i tak samo robi się z drugiej strony. Widzę ze nadal masz problem z podstawami, poczytaj sobie na Simtropolis poradniki, tam jest ładnie opisane jak ronic łukiwate okna/drzwi.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #18 dnia: Wrz 22, 2011, 14:25 pm »
Dzięki Ferox za pomoc, przeczytałem też poradnik Szymcara. Dotychczasowy postęp prac: ;)

« Ostatnia zmiana: Wrz 22, 2011, 14:28 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #19 dnia: Wrz 22, 2011, 22:12 pm »
Ja robię to w trochę inny sposób. Może niezbyt profesjonalny, ale taki przypadł mi do gustu. Tworzę okrąg, oraz po jego bokach dwa prostokąty. Ustawiam je tak, że stykają się z krawędzią okręgu. Potem wybieram opcję "Line" i odrysowuje kształt z łukiem. Pomocnicze figury kasuję a otrzymane wejście łukowe robię jako "Attach" i wycinam taki kształt w ścianie.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #20 dnia: Wrz 23, 2011, 07:36 am »
Niestety, mnie bardzo opornie szło rysowanie po łuku. Ale Ty na pewno sporo będziesz miał sporo roboty przy łukach okiennych i drzwiowych, tworząc modele łódzkich fabryk ;)

Stan bieżący: ;)

« Ostatnia zmiana: Wrz 23, 2011, 08:36 am wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #21 dnia: Wrz 23, 2011, 08:41 am »
Jest jeszcze inny sposób robienia łuków. Konwertujemy prostokąt do spline, dalej w opcjach wybieramy vertez i jak klikniemy na jeden z rogó pojawią sie nam dwa wektory zakończone zielonymi kwadracikami, te zielone kwadraciki można manipulować, przesuwając je można modyfikować kształt prostokąta wyciągając do góry te wektory z obu górnych rogów można uzyskać łuczek :)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #22 dnia: Wrz 23, 2011, 09:48 am »
Zgadza się. W sumie bardzo prosty sposób i aż się zastanawiam czemu ja z niego nie korzystam :)
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #23 dnia: Wrz 24, 2011, 13:04 pm »
Dzięki za kolejne porady, na pewno będą przydatne :)
C.d. modelowania: ;)

Ostatnio trochę mało czasu, stąd niewielki postęp :)


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #24 dnia: Wrz 24, 2011, 17:24 pm »
póki co brakuje parapetów i gzymsu pod dachem :)

Offline unrisenstar

  • HejtSC2013
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 382
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #25 dnia: Wrz 24, 2011, 17:40 pm »
Ja bym mimo wszystko trochę głębiej cofnął okna.
"so like I said Moloko been around 10 years now. Moloko is a story, and that song is called Statues as a part of that story".
YES, I am witch!

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #26 dnia: Wrz 24, 2011, 18:01 pm »
Też nad tym myślałem i raczej tak zrobię, a o parapetach i gzymsie oczywiście pamiętam, brakuje jeszcze paru innych rzeczy. To jest tylko stan bieżący, jeszcze sporo pracy przede mną ;)


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #27 dnia: Wrz 29, 2011, 16:49 pm »
Model już ukończony, w uploadzie ;)


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #28 dnia: Paź 04, 2011, 11:57 am »
Chciałbym zmienić trochę wymiary tego ostatniego modelu. W jaki sposób można zmienić pojedynczy wymiar (np wysokość), nie ruszając innych parametrów?
Dzięki


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #29 dnia: Paź 04, 2011, 12:32 pm »
Jak masz zgrupowane wszystko w jeden budynek, to zaznaczasz go, potem w górnego menu taką ikonkę kwadrat w kwadracie, możesz kliknąć prawym otworzy ci się okienko z trzema możliwościami zmian proporcji dla każdej z osi... i musisz wpisać wartość mniejszą niż 100%. Na wysokość to jest chyba oś Y.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.