Witaj Gość

Autor Wątek: Budynki RaV  (Przeczytany 104267 razy)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #45 dnia: Paź 16, 2011, 18:40 pm »
Znalazłem odpowiedni dach:

Dzięki DaveN za pomoc w sprawie okien :)


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #46 dnia: Paź 16, 2011, 19:28 pm »
Teksturka wygląda dobrze, ale przyciemnij ją inaczej na renderze pewnie wyjdzie biała plama :D

Offline monty

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 636
  • SPAR FALUBAZ Zielona Góra
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #47 dnia: Paź 16, 2011, 22:15 pm »
Daszek już lepszy i patrz render by Ferox ;)
Dzięki za link do oryginału. Taki domek mógł być właściwie małym warsztatem i domem mieszkalnym jednocześnie lub tylko miejscem dla mieszkańców "ziemi obiecanej".
Zobaczymy jak to wyjdzie po renderowaniu, czy będzie istotne spłaszczenie, co byłoby jednak wskazane ;)
Write to PW for your update comment, if you really want it ;)

Wg zasady - "każdy sam odpowiada za swoje posty" (by Theo, 01.03.2011):
zgadzam się na ocenę swoich postów i nie wyrażam zgody na ich cenzurowanie i usuwanie przez admina bez podania uzasadnionych przyczyn i uzgodnienia.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #48 dnia: Paź 17, 2011, 12:13 pm »
Dzięki za opinie. Jak przyciemnić teksturę w Bacie?

Scalono: [time]Paź 17, 2011, 14:59 [/time]
Monty - bo to jest budynek mieszkalno - przemysłowy, na dole warsztat, na górze mieszkanie
Model (spłaszczony przez render) po poprawkach okiennych wysłany do uploadu :)
« Ostatnia zmiana: Paź 17, 2011, 15:02 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline monty

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 636
  • SPAR FALUBAZ Zielona Góra
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #49 dnia: Paź 17, 2011, 23:53 pm »
Właśnie widziałem ostateczną wersję, przyznam - całkiem zgrabnie to wyszło chociaż te okienka pięterka są jednak zbyt mikre  ;) liczyłem też na ciekawsze otoczenie domku ???
Write to PW for your update comment, if you really want it ;)

Wg zasady - "każdy sam odpowiada za swoje posty" (by Theo, 01.03.2011):
zgadzam się na ocenę swoich postów i nie wyrażam zgody na ich cenzurowanie i usuwanie przez admina bez podania uzasadnionych przyczyn i uzgodnienia.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #50 dnia: Paź 18, 2011, 16:00 pm »
Właśnie te okienka na piętrze zrobiłem większe niż w poprzednim modelu tego typu, ale i tak wyszły małe. Takie jednak były w rzeczywistości


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #51 dnia: Paź 24, 2011, 20:40 pm »
Zacząłem kolejny model, mały murowany parterowy domek z poddaszem, z początków XX wieku (wejście z boku). Jest to efekt jakiejś godzinki - półtorej zabawy, jutro będę kontynuował modelowanie :)



  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline monty

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 636
  • SPAR FALUBAZ Zielona Góra
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #52 dnia: Paź 24, 2011, 22:57 pm »
Właśnie te okienka na piętrze zrobiłem większe niż w poprzednim modelu tego typu, ale i tak wyszły małe. Takie jednak były w rzeczywistości
- jednak oryginał wskazuje wyrażnie, że to licentia poetica ;)
Write to PW for your update comment, if you really want it ;)

Wg zasady - "każdy sam odpowiada za swoje posty" (by Theo, 01.03.2011):
zgadzam się na ocenę swoich postów i nie wyrażam zgody na ich cenzurowanie i usuwanie przez admina bez podania uzasadnionych przyczyn i uzgodnienia.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #53 dnia: Paź 25, 2011, 19:05 pm »
Oryginał, na którym się wzorowałem, nie był wcale jeden, tego typu domów jest jeszcze trochę w okolicy :)

Scalono: Paź 26, 2011, 14:52 pm
Stan na koniec modelowania. I pytanie - coś jeszcze dodać, poprawić, zmienić? Dzięki za podpowiedzi.

« Ostatnia zmiana: Paź 26, 2011, 14:52 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #54 dnia: Paź 26, 2011, 18:33 pm »
Jak narazie wydaje się całkiem dobrze. Teraz nałóż textury i pokaż fotki z próbnego renderu z różnych stron, to może coś więcej będzie można powiedzieć.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #55 dnia: Paź 27, 2011, 19:58 pm »
Sam nie wiem, co zrobić z teksturą ścian i dachu - zostawić czy zmienić
Z drugiej strony model wygląda podobnie, tylko ma inne wypełnienia okien i brak gzymsów



Dzięki za podpowiedź :)


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #56 dnia: Paź 27, 2011, 20:08 pm »
Po rednerze kolor ścian będzie jednolity. W dodatku wydaje mi się, że będzie dość jasny. Poszukałbym czegoś innego, lekko przybrudzonego lub coś w ten deseń. No i jakoś tak dziwnie textura dachu została wykrzywiona. Poza tym bardzo ciekawie. Dobrze by było jakby ten model można było dłuższą krawędzią dopasować do pierzeji. Bardzo często w pierzejach jest jakaś wyrwa gdzie stoi np. właśnie taki domek, który ma wejście z boku. I widzę, że korzystasz z moich textur szyb.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #57 dnia: Paź 28, 2011, 09:26 am »
DaveN, rzeczywiście używam Twoich tekstur szyb, dzięki. Poszukam ciemniejszej tekstury na ściany. Nie wiem dlaczego, ale gdy nakładam teksturę na dach, wydaje się, że dach jest powyginany. Później, kiedy plik jest po renderze i uruchamiam model w grze, wszystko wygląda normalnie. Chodzi mi raczej o podpowiedź, czy tekstura dachu jest ok, czy ją zmienić.
Nie będzie to budynek pierzejowy, ponieważ w oryginale dom ten ma ogródek przylegający do ulicy. W dodatku nie ma bramy, więc nie byłoby jak wjechać na podwórko.
Tymczasem poszukam ciemniejszej tekstury :)

Scalono: Paź 28, 2011, 10:22 am
Zmieniłem teksturę dachu i ścian :



Teraz lepiej?
« Ostatnia zmiana: Paź 28, 2011, 10:22 am wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline fordoniak

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 154
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #58 dnia: Paź 28, 2011, 13:24 pm »
Jeśli dach jest zrobiony przy opcji "Shapes" i został wyextrudowany na zero, to tekstura pod kątem się zakrzywia, to normalne.
W przypadku tworzenia brył w opcji "Geometry", ustala się ilość segmentów i tekstura się nie zakrzywia.

Do do chatki to tekstura dachu można by trochę rozciągnąć. Natomiast  elewacja nadal zbyt monochromatyczna.

Moze coś takiego?

http://www.cgtextures.com/login.php?&texid=39070&destination=texview.php?id=39070&PHPSESSID=a4pdmq2ugviiui60sgsh4o3kn3

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #59 dnia: Paź 28, 2011, 16:55 pm »
Ok, pomyślę jeszcze o zmianie tekstury ścian i porozciągam lekko teksturą dachu. Dach ma wymiar 0,2 po extrudowaniu


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)