Witaj Gość

Autor Wątek: Budynki RaV  (Przeczytany 103486 razy)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #30 dnia: Paź 13, 2011, 18:44 pm »
Zacząłem nowy projekt, kolejny dom tkacza, z tym że ulepszony, jest lepiej wymodelowany i będzie mieć lepsze tekstury od poprzedniego budynku tego typu. Stan na koniec modelowania, przed teksturowaniem:



W orginalnych domach tego typu najczęściej nie ma parapetów, więc nie ma ich też w moim modelu. Co jeszcze mogę dodać/poprawić przed teksturowaniem?
Dzięki za pomoc


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #31 dnia: Paź 13, 2011, 18:53 pm »
Z tej perspektywy nie wszystko idzie dobrze zobaczyć. Ja co zauważyłem, to to, że ściana frontowa pięterka wystaje po bokach przed ścianę boczną. Należało by przesunąć boki by front się schował. Analogiczna jest sytuacja z parterem i ścianami bocznymi, z tymże tu lekko wysunąć ścianę frontową. Sprawdź od razu jak to się prezentuje od tyłu budynku. Poza tym model prezentuje bardzo dobrze. Posprawdzaj też czy ma "sensowne" wymiary czy czasem nie jest przeskalowany :)
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline unrisenstar

  • HejtSC2013
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 382
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #32 dnia: Paź 13, 2011, 23:28 pm »
Tak, to co zauważył Daven do poprawy, natomiast co do skali, to wygląda na trochę za wielki, ale to pewnie tylko roboczo, dla wygody.
"so like I said Moloko been around 10 years now. Moloko is a story, and that song is called Statues as a part of that story".
YES, I am witch!

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #33 dnia: Paź 15, 2011, 08:26 am »
Skalę jeszcze sprawdzę, ale model jest tej samej wielkości co poprzednik, który skalę miał odpowiednią. Ścianę frontową względem bocznych przesunę trochę do przodu. Facjatka jest również zbyt wysunięta, ale tylko względem dachu. W oryginalnych budynkach tego typu, piętro bywało trochę wysunięte w stosunku do parteru

http://www.google.pl/imgres?q=domy+tkaczy+zgierz&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1280&bih=886&tbm=isch&tbnid=ybqUMiDyqu7WlM:&imgrefurl=http://www.mojalodz.fora.pl/muzea,18/skansen-lodzkiej-architektury-drewnianej,490-15.html&docid=A_I6N_veAgLBGM&imgurl=http://bi.gazeta.pl/im/9/5748/z5748829X.jpg&w=640&h=427&ei=9yaZTuzSA5P54QSTn-iDBA&zoom=1&iact=rc&dur=156&sig=113005271043164409864&page=1&tbnh=162&tbnw=246&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:12,s:0&tx=279&ty=8

Wkleję tu jeszcze jedną fotkę, po nałożeniu tekstur, przed renderem


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline fordoniak

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 154
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #34 dnia: Paź 15, 2011, 12:34 pm »
przeskalować by się przydało najlepiej na szerokość jednej kratki, żeby do pierzei pasowało

Offline FAZA

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 547
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #35 dnia: Paź 15, 2011, 13:00 pm »
Na pewno za duży, taki budynek powinien się mieścić na działce 2x1. Nie skalowałbym też do jednej kratki szerokości, pamiętajmy, że to sześć okien + dość szerokie wejście.
  • Wyspy Heltyckie

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #36 dnia: Paź 15, 2011, 16:22 pm »
Nie jest to budynek pierzejowy, ponieważ tego typu budowle nie były stawiane ciągiem jeden obok drugiego, tylko były: dom - ogrodzenie, dom - ogrodzenie itp. Zamierzam właśnie zmieścić go w 2x1, jeśli będzie trzeba, to go zmiejszę

Scalono: Paź 15, 2011, 19:00 pm
Stan bieżący:
« Ostatnia zmiana: Paź 15, 2011, 19:00 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline unrisenstar

  • HejtSC2013
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 382
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #37 dnia: Paź 15, 2011, 22:11 pm »
hmm, standardowo to mnie powtarza Kontrabass - urozmaić "kolory" okien, no i nie wiem czy na tej bocznej ścianie tej nadbudówki, deski nie powinny być tak samo położne jak od frontu, oraz można byłoby pokombinować z teksturami tego wysuniętego dołu i tych kolumn(?)
"so like I said Moloko been around 10 years now. Moloko is a story, and that song is called Statues as a part of that story".
YES, I am witch!

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #38 dnia: Paź 15, 2011, 23:55 pm »
Całkiem fajnie to wygląda. Ale popracował bym nad texturami. Skoro budynek jest drewniany to jakbyś chciał mógłbyś poszukać lepszej textury na dach. Napewno znajdziesz zdecydowanie lepsze chociażby na CG. Boki pięterka wymagają obrócenia textury by "deski" były ułożone poziomo. Oraz całe pięterko dopasował bym wielkość desek w stosunku do parteru. Jak zauważył unrisenstar, wypadało by poprawić textury okien. Jeśli nie masz nic ciekawego to mogę Ci podesłać te, z których ja korzystam. Myśle, że kilka z nich napewno lepiej by tu pasowało.
Poza tym bryła budynku jest bardzo dobra. Świetnie nadaje się na jakieś pipiduwy a okolic górskich. Już nie mogę się doczekać na taki zestawik budynków...

Powodzenia w dalszych pracach.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Zasmach

  • HejtSC2013
  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 798
    • 9289995
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #39 dnia: Paź 16, 2011, 02:01 am »
Lubie takie domki! Uwielbiam wręcz. I bardzo ubolewam iż u mnie w mieście zamiast odrestaurowywać stare drewniane domy, stawia się badziewne centra handlowe i betonowo-szklane straszydła.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #40 dnia: Paź 16, 2011, 10:26 am »
Nie podoba mi sie tekstura dachu i kominów, poszukałbym czegoś innego na te fragmenty :)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #41 dnia: Paź 16, 2011, 11:49 am »
Poszukam lepszych tekstur na dach, kominy i fundament, ale nie wiem, co z oknami. To nie jest jedna całość, każde okno składa się z kilku belek i szybek, więc nie mam pomysłu, jak to urozmaicić...

Scalono: [time]Paź 16, 2011, 13:07 [/time]
Zmieniłem tekstury: dachu, komina, podmurówki, schodów i kolumn. Obróciłem też deski boków facjatki.

« Ostatnia zmiana: Paź 16, 2011, 18:08 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline monty

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 636
  • SPAR FALUBAZ Zielona Góra
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #42 dnia: Paź 16, 2011, 13:43 pm »
Fasada z kolumienkami już całkiem, całkiem :D , chociaż ciemniejsza tonacja tej poprzedniej nie była zła ;)
Dach to jednak nie to - czy ten stary dom ma mieć dachówkę, papę, czy ma być kryty gontem, co może byłoby najlepszym rozwiązaniem ???
Okna parteru widziałbym też nieco niżej, z lekkim ich pomniejszeniem.
Poza tym, czy to ma być budynek mieszkalny? Kojarzy się prędzej z, przykładowo, budynkiem starej wiejskiej szkoły. Może w jednej części zamiast 3 dać 2 okna, albo wyrażne "zazdroski" w oknach kuchennych np. ???
W przypadku domu mieszkalnego przydałyby się też okna na parterze, na ścianach bocznych.
Myślę, że bardzo ważne byłoby też otoczenie takiego domu.
Generalnie przydałoby się trochę takich zabudowań w dowloadzie ;)

Write to PW for your update comment, if you really want it ;)

Wg zasady - "każdy sam odpowiada za swoje posty" (by Theo, 01.03.2011):
zgadzam się na ocenę swoich postów i nie wyrażam zgody na ich cenzurowanie i usuwanie przez admina bez podania uzasadnionych przyczyn i uzgodnienia.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #43 dnia: Paź 16, 2011, 14:20 pm »
Monty - kolor fasady pozostał bez zmian, tylko kolumny są ciemniejsze. Okna specjalnie zrobiłem wyższe, bo render wszystko spłaszcza w pionie.  W większości tych budynków okien parterowych w ścianach bocznych nie ma. Liczby okien już nie zmienię, tworzyłem ten model w oparciu o konkretny typ budynku:  http://www.google.pl/search?hl=pl&q=domy+tkaczy+zgierz&gs_sm=e&gs_upl=1828l3406l0l4781l8l3l0l0l0l0l812l1718l4-2.0.1l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1272&bih=845&wrapid=tlif131876725431210&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi
Wiem że tekstura dachu to wciąż nie to, szukam na CG, ale jakoś trudno znaleźć odpowiednią
« Ostatnia zmiana: Paź 16, 2011, 18:12 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #44 dnia: Paź 16, 2011, 15:29 pm »
Poszukam lepszych tekstur na dach, kominy i fundament, ale nie wiem, co z okanami. To nie jest jedna całość, każde okno składa się z kilku belek i szybek, więc nie mam pomysłu, jak to urozmaicić...

By było szybciej i wygodniej zrób okno w taki sposób:

1. Kreślisz prostokąt.
2. Wewnątrz kreślisz kilka mniejszych prostokątów, nie wystających poza obrys dużego.
3. Zaznaczasz duży prostokąt i wybierasz opcję po kliknięciu PPM, "convert to editable spline".
4. Z bocznego menu na dole szukasz opcji "Attach" i zaznaczasz ją.
5. Po najechaniu kursorem na mniejsze prostokąty, kursor powinien zmienić się na nożyczki, klikasz w każdy z mniejszych prostokątów.
6. Po "wycięciu" wszystkich mniejszych, z górnego menu szukasz opcji "Extrude" i po wybraniu jej ustawiasz np. jej wartość na 0,3.
W ten sposób masz już zrobioną ramę okna. Szybę natomiast w takim oknie robisz rysując prostokąt troszeczkę mniejszy od zewnętrzego prostokąta ramy, ale tak by "pochłaniał" wszystkie mniejsze . Potem już tylko opcja "Extrude" i ustawienie wartości 0,15. Jak zgrupujesz ramę z szybą masz już całe okno, które możesz klonować. Ewentualnie dorabiasz jeszcze parapet i tak całość zgrupowaną możesz klonować.

PS. Jak podasz mi mejla na PW, to podeślę Tobie kilka bitmap, których ja używam do textur szyb. Może jak będziesz widział, to od razu łatwiej będzie Ci znaleźć coś interesującego.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.