Witaj Gość

Autor Wątek: Budynki RaV  (Przeczytany 104260 razy)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Budynki RaV
« dnia: Wrz 13, 2011, 10:31 am »
Witam kolegów :)

Założyłem ten temat, aby pytać Was o zdanie na temat moich kolejnych modeli, zanim je dam do downloadu . Zaczynam jednak od zadania pytania dotyczącego pewnej funkcji w Bacie.
Po użyciu funkcji Bolean wydrążyłem otwory okienne w ścianie frontowej i zacząłem w ścianach bocznych. Te szczytowe ściany mają po cztery okna, i tak to wygląda w widokach z prawej i lewej strony, natomiast w widoku z perspektywy widać litą ścianę tam, gdzie mialo być okno (pierwsze z prawej, którego nie widać). Nie chcę ciągle zajmować Feroxa, dlatego pytam Was, czy okno tam jest, tylko go nie widać, czy nie.
Dzięki za pomoc :)

« Ostatnia zmiana: Sie 06, 2014, 23:19 pm wysłana przez Ferox »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline kbieniu7

  • SimSwiat
  • Planista miejski
  • *
  • Wiadomości: 9 144
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #1 dnia: Wrz 13, 2011, 12:07 pm »
Lepiej zrobić prostokąt (rectangle) mający służyć za ścianę i na nim prostokąty, mające posłużyć za okna. Potem kliknąć prawym na ścianie i użyć funkcji funkcji "convert to -> editable spline". Potem z menu po prawej "attache" i klikać na prostokąty, mające posłużyć za okna.
  • Galicja
...

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #2 dnia: Wrz 13, 2011, 13:30 pm »
Sądziłem że najpierw należy zaznaczyć drzwi, a następnie okna, natomiast pomijałem ścianę. Dzięki bardzo za pomoc :)
« Ostatnia zmiana: Wrz 13, 2011, 13:40 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #3 dnia: Wrz 13, 2011, 15:32 pm »
Troszkę za duże sa te parapety ;)

No i te drzwi jakoś dziwnie wysoko, no chyba, że od posadzki do dolnej krawedzi okna jest z .... 20/ 30 cm (?!) ;) Radziłbym to troszkę poprawić.

A tak jest OK. Czekam na tekstury i kolejne zrzuty ekranu :)
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline unrisenstar

  • HejtSC2013
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 382
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #4 dnia: Wrz 13, 2011, 15:37 pm »
Ja jeszcze zwęziłbym dach o metr, albo pół metra, następnie sklonowałbym dach i zmniejszył sklonowane do połowy wartości tego o ile był zwężony dach, wtedy szybciej wychodzą szczyty
"so like I said Moloko been around 10 years now. Moloko is a story, and that song is called Statues as a part of that story".
YES, I am witch!

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #5 dnia: Wrz 13, 2011, 17:28 pm »
Dzięki bardzo za porady ;). Parapety na pewno zwężę. Z dachem też coś jeszcze zrobię. Co do drzwi, to planuję zrobić schody, także nasz Sim nie zaliczy gleby po przekroczeniu progu ;)
PS. Jakie radzicie zrobić gzymsy? Chodzi mi o kształt w przekroju. Te na zdjęciu raczej ulegną zmianie
« Ostatnia zmiana: Wrz 13, 2011, 17:33 pm wysłana przez Tao »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #6 dnia: Wrz 13, 2011, 21:02 pm »
Jeśli mogę cokolwiek doradzić, to unikaj operacji Boole'a. One potrafią całkiem skaszanić siatkę i narobić bigosu - czasem to wyłazi od razu a czasem dopiero przy teksturowaniu. Kiedy jednak trzeba użyc Boole'a, wtedy najllepiej tak pociąć (np. slice) bryłę, aby wycinanie Boole obejmowało jak najmniejszy kawałek tej bryły. Dotyczy to szczególnie bardziej skomplikowanych brył, ale lepiej zawsze szukać innego rozwiązania. Tak jak pisał kbieniu - przy takiej metodzie tworzenia domów (każda ściana osobno) najlepiej wyjść od prostego rectangla i porobionych okien (drzwi nieco inaczej) a potem attach i masz z głowy. A siatka po extrudzie jest w miarę prosta i nie sprawia problemów. Przy wyższych budynkach i np. przy półokrągłych oknach, lepiej jest pociąć ścianę na poszczególne piętra i wtedy wycinać albo (łatwiej) robić każde piętro osobno i tylko dobrze potem spasować ze sobą. Na BSC Jeronij umieścił swoje modele kamienic Paryża. Warto pooglądać jak on robi modele (choć MSZ trochę komplikuje, ale wychodzą b. dobrze)

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #7 dnia: Wrz 13, 2011, 22:37 pm »
Dzięki bardzo za porady ;). Parapety na pewno zwężę. Z dachem też coś jeszcze zrobię. Co do drzwi, to planuję zrobić schody, także nasz Sim nie zaliczy gleby po przekroczeniu progu ;)

schody, schodami- domyślam się, że powstaną. To nie zmienia jednak faktu, że okno (jego dolna krawędź) jest zbyt blisko położona względem drzwi. Za normę uważa się jakieś +- 80 cm. Tutaj to wygląda na jakieś 20/30 cm. Powiem więcej, gdyby takie proporcje występowały na piętrze, to według przepisów prawnych należało by bezwzględnie zamontować balustradę :) Może i czepialstwo ale warto te proporcje zachować, choćby z tego względu, że render spłąszcza modele, więc dolna krawędź okna jak i dzwi będą prawie na jednym poziomie. Nie będzie to zbyt dobrze wyglądać

Co do gzymsu, pobaw się, cieżko mi zasegurować jakiś konkretny kształt ;)
« Ostatnia zmiana: Wrz 13, 2011, 22:44 pm wysłana przez Kontrabass »
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #8 dnia: Wrz 14, 2011, 08:17 am »
Dzięki Mrqs za radę, na pewno przestanę używać Boolen, Editable spline jest prostsze i nie robi takich problemów, jak Boolen. Unrisenstar - o którą wartość w przypadku rozmiarów dachu chodziło Ci? Kontrabass - tworzę model, który jest (powiedzmy, luźną) adaptacją do gry tego budynku (mój nie będzie ruiną) :

http://lodz.fotopolska.eu/Lodz/b43085,Kilinskiego_94.html

Tu właśnie okna są nisko, a dolna krawędź drzwi stosunkowo wysoko. Mimo to podnieść jednak okna lub opuścić drzwi, czy zostawić jak jest?


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #9 dnia: Wrz 14, 2011, 14:52 pm »
Zrób próbny render prontu, nawet jeśli nie ma jeszcze textur. Zobaczysz jak to wygląda i jak coś to będziesz wiedział, czy podnieść okna czy opuścić drzwi. A gdybyś miał problemy to zawsze możesz zapodać fotkę z renderu i postaramy się Tobie podpowiedzieć. Bo to zawsze możesz zrobić w każdym momencie przez powrót do wybranej już opcji "Editable spline", ustawiając odpowiednie vertexy i przesunąc wg osi, której potrzeba.

« Ostatnia zmiana: Wrz 14, 2011, 14:54 pm wysłana przez DaveN »
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #10 dnia: Wrz 14, 2011, 19:08 pm »
Dzięki DaveN za podpowiedź, jednak zrobię ścianę od nowa, może rzeczywiście te drzwi są za wysoko. Gdy oteksturuję model, wkleję fotkę i ocenicie, co jeszcze zmienić przed renderem ;) 


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #11 dnia: Wrz 15, 2011, 20:26 pm »
Postęp prac:



Co Waszym zdaniem mógłbym poprawić przed teksturowaniem ? ;)


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline unrisenstar

  • HejtSC2013
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 382
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #12 dnia: Wrz 15, 2011, 20:35 pm »
Z tym dachem to miałem na myśli skrócenie go w krawędzi x, jeżeli przyjmiejmy, że krawędź x to ta najdłuższa :P potem kopiujesz, skracasz, przesuwasz na skraj i już masz boczne szczyty dachu.

Tam są wstawione jakieś ramy okienne?
Ta ściana boczna z kominem jest taka jak na 1 zdjęciu, czy później coś zmieniałeś?
"so like I said Moloko been around 10 years now. Moloko is a story, and that song is called Statues as a part of that story".
YES, I am witch!

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 874
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #13 dnia: Wrz 15, 2011, 20:42 pm »
Ram nie ma, we wnękach są przyszłe okna (po texturowaniu)
Sporo w tym modelu pozmieniałem, ale akurat w szczytach wszystko pozostało bez zmian (tylko zainstalowałem kominy) :)
Dzięki za wyjaśnienie kwestii dachu, następnym razem pewnie tak zrobię :)


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline unrisenstar

  • HejtSC2013
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 382
    • Zobacz profil
Odp: Budynki Tao
« Odpowiedź #14 dnia: Wrz 15, 2011, 20:58 pm »
Spróbuj na próbę nałożyć teksturę na boczną ścianę i komin, i sprawdź czy nie będzie przebijała tekstura ściany na teksturę komina. Nie przepadam za teksturowanymi oknami :P ale jeżeli rezultat będzie lepszy od ręcznie instalowanych ram, to dlaczego nie.
"so like I said Moloko been around 10 years now. Moloko is a story, and that song is called Statues as a part of that story".
YES, I am witch!