Witaj Gość

Autor Wątek: [FAZA] BAT  (Przeczytany 21135 razy)

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 05, 2011, 23:57 pm »
No tak, ale dach nie kończy się równo z gzymsem, jest cofnięty bo mógł się oprzeć na solidnej ścianie nośnej, popatrz sobie jak wyglądają dachy kamienic na fotkach ;) Chociaż jakość zdjęć na zumi nie powala to widać ze gzyms się odróżnia kolorem, widać jest tam blacha i rynna a nie papa. Nawet na tych Twoich na części kamienic widać ze dach jest mocno cofnięty. Geometria dachu taka "warszawska" u Ciebie co mi się w sumie podoba :) , ale patrząc no foto dach jest  albo tylko minimalnie nachylony dwuspadzisty, z "grzbietem" bliżej frontu, albo jest jeden spadek w kierunku podwórka, coś jak w niektórych kamienicach DaveNa.

Tutaj ladnie widac geometrie dachów:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=271041

 Widzę ze zachowałeś proporcje szerokości do głębokości, ale w ten sposób Twoja kamienica będzie wyglądać klocowato w grze przy innych podobnych bez oficynowych, więc radze nie przekraczać odległości 16 m ściany do frontowej do tej na podwórku. w Realu widzę głębokość kamienic w Warszawie i Szczecinie jest porównywalna. Papa jest na cg textures, w temacie DaveNa ostatnimi dniami podlinkowałem gdzie tam ich szukać.

Offline FAZA

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 547
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 06, 2011, 00:32 am »
Rzeczywiście źle zrobiłem ten dach,  nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że gzyms jest taki szeroki, a koniec dachu tak mocno cofnięty. Geometria jest już moim wymysłem, ale wydaje mi się, że jest dwuspadzisty, bo ściana od strony podwórka wydaje się być tej samej wysokości co frontowa. Tak jak sugerujesz zmniejszę szerokość do 16 kratek (teraz jest 19).
Papę wytrzasnąłem właśnie z cg textures ;) 
  • Wyspy Heltyckie

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 06, 2011, 08:47 am »
Niezłe :)

Czekam na efekt końcowy.

Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline FAZA

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 547
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 13, 2011, 23:56 pm »
Po poprawkach:


Tył:
  • Wyspy Heltyckie

Offline Kacper

  • Wicedyrektor biura architektury
  • **
  • Wiadomości: 6 677
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 13, 2011, 23:58 pm »
No i jaka ładna jajecznica ci wyszła. Ferox pewnie będzie się czepiał o teksturę dachu...
  • ZSR

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 14, 2011, 08:52 am »
No jak dla mnie bomba. Nie wiem jak inni, ale mi się texturowanie podoba. Szerokość też jest teraz zdecydowanie lepsza. Ja jedynie dorobiłbym jeszcze parapety przy oknach od strony podwórka. I z mojej strony więcej uwag nie mam. Mimo jasnych kolorów bardzo ładnie podkreślone i wyróżniające są wszystkie detale na fasadzie. Jak dla mnie to prawie 5/5 :) ("prawie" to przez brak tych parapetów)
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 14, 2011, 10:06 am »
Teksturka dachu od biedy ujdzie :P Dorobiłbym tylko podziały papy, bo teraz płachty ciągną się na szerokość budynku ;) Taki mały detal do którego się przyczepie to kominy, te zwykle od góry są przykryte by do środka nic nie powpadało albo jakiś zwierz sobie nie zrobił tam kryjówki. Popatrz sobie w necie jak wyglądają kominy :) No i te parapety ;) Na prawej ślepej ścianie jest jakiś mural ?

Offline FAZA

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 547
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 14, 2011, 11:01 am »
Parapety to żaden problem, gorzej będzie z tymi kominami, ale postaram się to zrobić. Na jednej ze ścian zrobiłem mural, którym jest reklama z prospektu Mercedesa.
  • Wyspy Heltyckie

Offline Kacper

  • Wicedyrektor biura architektury
  • **
  • Wiadomości: 6 677
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 14, 2011, 11:05 am »
Reklama z prospektu Mercedesa.
Zdjęcie? To będzie chyba źle wyglądało w grze...
  • ZSR

Offline FAZA

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 547
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 14, 2011, 11:44 am »
Reklama z prospektu Mercedesa.
Zdjęcie? To będzie chyba źle wyglądało w grze...
Nie, to nie zdjęcie.
  • Wyspy Heltyckie

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 16, 2011, 10:37 am »
A ja jednak czepnę się tekstur, gdyż są jak dla mnie zbyt oczojebne. Lekkie przyciemnienie i zmniejszenie intensywności koloru powinno dać dobry efekt.

A tak poza tym, jak na początki modelowania... to chylę czoła. W porównianiu z moimi pierwszymi budynkami to ten model, to jest cudo.

Pozdrawiam
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 16, 2011, 15:13 pm »
A według mnie kolorki są ok. W Szczecinie tak malują :P

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 16, 2011, 17:02 pm »
Kolorki mogą być. Może i są trochę jaskrawe, ale z drugiej strony wszystkie też znowu nie mogą być takie blade. Prawie wszędzie wśród szarych i bladych budynków znajdzie się taki kolorowy. Myślę, że nada więcej realizmu miastom. I wg mnie (to akurat do tych, którzy jeszcze coś tworzą) przydały by się jakieś budynki w zimniejszych barwach, coś w niebieskie itp. Bo zdecydowana większość to różne brązy i inne ciepłe odcienie. :) Ale ogólnie jest dobrze.

Stare wilki przeszły na emeryturę lub są w letargu, to teraz czas na świeżą i krew i nowe spojrzenie w tworzeniu BATów :)
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 17, 2011, 08:24 am »
Widzę, że jestem w mniejszości- więc juz sie nie wypowiadam :P

Co do szczecinskiej architektury i ich malowania- mi tam się podoba, styl podobny jak we Wrocławiu. Sam zresztą mam w planach wymodelowac kilka budynków tego typu.
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline FAZA

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 547
    • Zobacz profil
Odp: [FAZA] BAT
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 17, 2011, 14:42 pm »
Tutaj widać mniej więcej jaką fasadę ma ten budynek:



Co ciekawe jest to jego pierwotny kolor.

Scalono: Maj 18, 2011, 11:30 am
Właśnie skończyłem, ale znowu mam problem z LE, byłby ktoś chętny zrobić LOTy?
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2011, 11:30 am wysłana przez FAZA »
  • Wyspy Heltyckie