Witaj Gość

Autor Wątek: BATy by DaveN  (Przeczytany 64572 razy)

Offline motokloss

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #495 dnia: Lut 15, 2013, 14:59 pm »
Tak i ta wieża (sąd) robi wrażenie. Umiesz wyłuskać takie ciekawe budynki. :)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #496 dnia: Lip 16, 2013, 13:53 pm »
Witam.
Zapewne tym wpisem wszystkich rozczaruje, gdyż pewnie większość z niecierpliwością czeka na dokończenie chociażby dwóch ostatnio prezentowanych prac.
Niestety na chwilę obecną nie mogę pokazać żadnego apdejtu, gdyż od długiego czasu nic się nie zmieniło. A to jak zapewne niektórzy wiedzą spowodowane było nadmierną ilością pracy i za małą ilością czasu pracy.
To wszystko spowodowało utratę Kasandrii, tu jak wiecie winą był crash dysku... Nie udało mi się odtworzyć modów. W chwili obecnej utraciłem, to co dla mnie najważniejsze (tzn. mam nadzieję, że to tylko tymczasowe i uda mi się odzyskać) a chodzi oczywiście o Kasandrę, czyli moją córkę, którą żona zabrała i wyprowadziła się podczas mojego pobytu w Niemczech. Czeka mnie zatem długa batalia, ale mam nadzieję, że w obecnej sytuacji uda mi się znaleźć trochę czasu i oba projekty dokończyć. W końcu będę się musiał czymś zająć by w obecnej sytuacji nie zwariować. Powiem szczerze, że jak ostatnio uruchomiłem gmax'a to sporo już człowiek zapomniał i niejako będę musiał uczyć się od nowa... W każdym razie, nie obiecuję, ale myślę, że Ci którzy na owe budynki czekają, się wreszcie na nie doczekają.

Pozdrawiam i to na razie tyle...
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline kbieniu7

  • SimSwiat
  • Planista miejski
  • *
  • Wiadomości: 9 143
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #497 dnia: Lip 16, 2013, 20:29 pm »
SC4 i bat to tylko gra, na razie się nimi nie przejmuj Masz znacznie ważniejsze problemy do rozwiązania, co mam nadzieję Ci się uda.
  • Galicja
...

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #498 dnia: Lip 17, 2013, 08:37 am »
Życzę Ci pokonania wszelkich życiowych problemów i dramatów. Na Twoje modele oczywiście czekam, co nie zmienia faktu, że najważniejsza jest w tej sytuacji Twoja córka


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline Jack

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 7 306
  • Pan i władca Kabiny
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #499 dnia: Lip 24, 2013, 20:27 pm »
Podziwiam, że w takiej sytuacji jeszcze myślisz niejako o scp, sc4 i modelowaniu. Z drugiej zaś strony czymś myśli trzeba zająć... życzę Ci powodzenia w rozwiązaniu Twoich spraw.

Offline motokloss

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #500 dnia: Lip 28, 2013, 18:34 pm »
Również życzę Ci powodzenia i pomyślnego rozwiązania problemów osobistych, a z BATem/maxem jest jak z jazdą na rowerze - jeszcze będzie czas. ;)

Offline Sub7

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #501 dnia: Sie 07, 2013, 15:42 pm »
Obyś jak najszybciej mógł wrócić do BATowania. Budynki Davena znajdowały i znajdują zastosowanie na mojej północnej, zimnej ziemi, więc miło było zawsze dojrzeć nowych obiektów w downloadzie.

Podziwiam, że w takiej sytuacji jeszcze myślisz niejako o scp, sc4 i modelowaniu. Z drugiej zaś strony czymś myśli trzeba zająć... życzę Ci powodzenia w rozwiązaniu Twoich spraw.
Dokładnie. Mnie również ostatnio przybiła pewna niemiła sytuacja życiowa i zanim wszystko wróci do normy minie trochę czasu. Aby nie zgłupieć zajmuje się czym tylko mogę - chwytam się każdej roboty, aby nie myśleć o problemie.

W każdym razie życzę zakończenia sprawy z sukcesem i możliwie szybkiego powrotu.
  • FiörÄ‘ureyans
     
F i ö r Ä‘ u r e y a n s

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #502 dnia: Paź 31, 2014, 22:45 pm »
Problemów nie pokonałem... i pewnie pokonać ich mi się nie uda... ale jak to zawsze mówiła moja matka... co mnie nie zabije to mnie wzmocni... i być może coś w tym jest... choć,,, zapewne o czym ona teraz nie wie, to bal;ansuje na krawędzi.... no ale ku...a nie o tym miało być...

Ponieważ dłuuuuuuuuuuuuuuugo mmnie na BATcie nie było wszystkie zdolności uleciały... Zdążyłem już o podstawy zapytać na wątku Tao, gdyż ostatnio tylko u niego się coś dzieje... Częsc problemów udało mi się rozwiązać samemu, tzn. wróciła pamięć...

Prosiłbym jednak o kilka wskzówek...:
1. jak i gdzie się dodawalo textury,
2. wszelkie inne info mile widziane (3 lata niebytu zrobiły swoje, a nie chiałbym zaczynać od nowa, gdyż wiem, że moje umiejętności pozwalają na dużo więcej).

Czekam na pomoc.

PS. Nowe niewielkie projekty już ruszyły... Nie spodziewajcie się, że zobaczycie, któryś z tych wielkich budynków niedokończonych w najbliższym czasie, skoro mam problemy z podstawami.... :) Ale one są, nie zniknęły i czekają na skończenie.... Teraz jednak potrzebuję pomocy przy podstawach...
Tao, Ferox: wierzę, że mi pomożecie... Inni również mile widziani.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #503 dnia: Lis 01, 2014, 20:53 pm »
Poradnik dotyczący teksturowania jest tu:
http://www.simcitypolska.pl/index.php/topic,75346.0.html

Tekstury umieszcza się w katalogu gmax\gamepacks\BAT\textures i mają format jpg

Co do wycinania prostokąta w innym prostokącie (pisałeś o tym w moim wątku). Zaznaczasz zewnętrzny kwadrat (czy prostokąt), np. przednią ścianę domu. Prawym klawiszem myszy (PKM) klikasz i rozwija się okno. Wybierasz opcję "convert to", dalej wybierasz "convert to editable spline". W zakładce "Modify" (na górze po prawej, obok zakładki "Create") wybierasz "Attach" i klikasz ten wewnętrzny kwadrat (dajmy że to będą drzwi). W innym wypadku będzie to wiele kwadratów do kliknięcia (np okna i drzwi). Wybierasz z górnego menu Modifiers>Mesh Edition>Extrude i w okienku z prawej strony (pod tytułem Parameters) ustalasz wartość, np. 0,2

Tu jest strona o modelowaniu w gMax:
http://www.simcitypolska.pl/index.php?topic=75345.0

Jeśli jeszcze czegoś nie będziesz wiedział, daj znać, chętnie pomogę. Te poradniki dużo mi pomogły ponad 3 lata temu, gdy zaczynałem moją przygodę z modelowaniem i teksturowaniem. Jeśli potrzebujesz tekstury, chętnie Ci je wyślę, przez ten czas sporo się nagromadziło :)

No i oczywiście polecam stronę CGT:
http://www.cgtextures.com/

Miłego tworzenia :)
« Ostatnia zmiana: Lis 01, 2014, 20:55 pm wysłana przez RaV »


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #504 dnia: Lis 02, 2014, 18:16 pm »
Problem z zaczernianiem widoków udało mi się rozwiązać poprzez uruchamianie gmaxa w zgodności z Windowsem XP SP2.

Dzięki Tao za ten pierwszy poradnik. Właśnie nie pamiętałem jak się nakładało textury na model.

Gdzie są textury to wiem, bo są tam od kilku lat i nic się z nimi nie działo.

Z wycinaniem już sobie poradziłem.

Mam jednak kolejny problem. Kiedy nałożę texturę na model to i tak mi jej nie wyświetla. Dodam, iż robię dokładnie wg poradnika. Jednak zamiast textury nie widzę nic. Jedynie kolor elementu na który nakładam texturę robi się szary i tyle. Czy w tej kwestii ktoś umie pomóc?
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline RaV

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 870
  • Bóg jest Miłością
    • 10850173
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #505 dnia: Lis 03, 2014, 19:29 pm »
Ja nie bardzo pomogę, bo chyba z tym się nie zetknąłem. Czasem z jednej strony budynek w gmax jest ciemniejszy, ale to chyba nie o to chodzi. Mam nadzieję że Ferox pomoże Ci w tej sprawie


  • Lodomeria
RaV (dawniej Tao)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #506 dnia: Lis 12, 2014, 19:02 pm »
Ponawiam swoje pytanie. Może Błażej teraz zauważy.

Problem przedstawiłem w swoim poprzednim poście. Mam nadzieję, że Tobie Ferox uda się znaleźć jego rozwiązanie.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #507 dnia: Lis 16, 2014, 18:54 pm »
hmm, a ten niebieskawy sześcianik masz wciśnięty? Ten z przedostatniego foto?

http://www.simcitypolska.pl/index.php/topic,75346.0.html

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #508 dnia: Lis 19, 2014, 21:18 pm »
Tak. Robiłem wszystko wg poradnika.

Ostatnio uruchomiłem BATa na kompie z W7. Pierwszy raz, od momentu, kiedy 2 lata temu padł mi stary komp. By jednak działał prawidłowo musiałem uruchomić go ze zgodnością Win XP. Chciałem stworzyć kilka prostych domków. Jednak pojawił się probl;em z texturowaniem. Dla porównania uruchomiłem scenę z modelem niedokończonego budynku sądu, który był robiony na starym kompie. I tu problemów z texturami nie ma. Jak "kwadracik" jest wciśnięty to textury są, a jak odchaczony to nie wyświetla. Czyli tu działa prawidłowo. Jednak na nowej scenie z nowym modelem działać nie chce. :(
it's nice to be important, but it's more important to be nice.