Witaj Gość

Autor Wątek: BATy by DaveN  (Przeczytany 64573 razy)

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #30 dnia: Kwi 06, 2011, 12:15 pm »
Świetna robota! :)

jedyne czego mogę się czepnąć to "przejście" z ulicy do podwórza. Wypełnij to jakąś tekstura, gdyż takie progi a za nimi nic dość dziwnie wyglądają ;)

Jak masz siły i ochote, to stwórz jeszsze jedną wersję kolorystyczną :)

Pozdrawiam
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline simHoTToDDy

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 99
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #31 dnia: Kwi 07, 2011, 07:57 am »
Lookin' good! ;)
English only here (sorry). Great to see so much good content outside of ST and SC4D. Excellent work SimCityPolska!!!

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #32 dnia: Kwi 10, 2011, 00:52 am »
Świetna robota! :)

jedyne czego mogę się czepnąć to "przejście" z ulicy do podwórza. Wypełnij to jakąś tekstura, gdyż takie progi a za nimi nic dość dziwnie wyglądają ;)

Jak masz siły i ochote, to stwórz jeszsze jedną wersję kolorystyczną :)

Pozdrawiam

tzw. przejście w bramie jest również otextrowane. ale być może znajdę lepszą texturę. To dopiero moje początki i wszelakie sugestie i pomysły mile widziane.

Lookin' good! ;)
sorry for my english. i'm gladd that someone out from Poland want to speak about my work in the BAT. This is my third building in this program. i have lot of work whit this program. but SC4 for me it's the greatest game in the world. any sugestion and even bad word its experiences for my futures works.
Greats...
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline simHoTToDDy

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 99
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #33 dnia: Kwi 10, 2011, 07:56 am »
It is my pleasure :) I love the models that come from your side of the globe! You are doing rather well, especially when it comes to the hard part (textures).

If you ever need a hand, feel free to ask. If you look through my thread, you can see that I have worked on a few projects of my own ;)
English only here (sorry). Great to see so much good content outside of ST and SC4D. Excellent work SimCityPolska!!!

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #34 dnia: Kwi 11, 2011, 01:15 am »
Tak jak pisałem przed wyjazdem, zabrałem się za poprawienie bloków. Dorobiłem światła nocne. I teraz zabieram się za loty. To jest wersja kolorystyczna, która nie była jeszcze publikowana. Jest to ciemniejsza wersja odnowionego bloku, która w pierwszej wersji niektórym wydała się za jasna. Jak zrobię całość to jeszcze raz zwrócę się o przetestowanie przez bardziej doświadczonych graczy i jeśli wszystko będzie ok to oczywiście wrzucę do downloadu jeśli będzie zapotrzebowanie.





English: This is my first serious BAT. With some upgrades. I made nightlithings. Now must make o lots. This building is on 4 differents paintings and each painting is in 4 different settings. That means I must perform 16 lots. When I'm done throw it here to download.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #35 dnia: Kwi 11, 2011, 10:34 am »
Bardzo, bardzo guut :)

Model jest ok, jedyna moja uwaga dotyczy samych tekstur- a konkretnie i w szczegolnosci tej srodkowej (nie wiem czy wynika to z renderowania slabszej wersji jakosciowej?) jest jakby to powiedziec zbyt chropowata. Ale ja sam z doswiadczenia wiem, ze wladowac odpowiednia teksture nie jest latwo. Uzbieranie konkretnej ilosci tekstur i dodatkowo dobrej jakosci wymaga czasu.

Licze na kolejne prace :)

Pozdrawiam
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #36 dnia: Kwi 11, 2011, 10:43 am »
Wracając do kamieniczki wydaje mi się ze zbyt nieśmiale podchodzisz do kwestii kominów ;) Takie malutkie są, popatrz sobie na dachy zwykle są dość dłuuugie, ja w gamxie robię je chyba 0,5 na 3 metry tak około. I jeszcze taka mała kwestia kosmetyczna - wielkość dachówki na tym wyższym dachu nie jest porównywalna z dachówką na niższym. Tam na górze przydało by się ją trochę rozciągnąć.

Co do tego bloczku to rzeczywiście można by coś pokombinować, pewnie sam robiłeś te efekty chropowatości w jakimś programie graficznym ? Zwykle to jednak słabo wychodzi o ile teksturą wyjściową nie jet foto realnej ściany. Lepiej by to wyglądało jakbyś dodał gradient, czyli im wyżej tym jaśniejszy kolor tekstury elewacji, daje to ładny efekt :) Dużo batów jest teksturowanych taką manierą :)


Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #37 dnia: Kwi 11, 2011, 12:22 pm »
Kontrabass: Może masz rację. Z tymi texturami to jest problem. Textura jest poprostu bardziej rozciągnięta na tej środkowej ścianie i może dlatego taki efekt wychodzi. Przyznam się szczerze, że jeśli chodzi o texturowanie to dość często przyglądam się Twoim batom i oraz innych twórców i patrzę jak to texturujecie.

Ferox: Kominy na kamieniczce się poprawi. Faktycznie są za małe i za krótkie. Jeśli zaś chodzi o blok i texturowanie to przyznam się szczerze, że jedynym programem graficznym jaki posiadam jest Paint :) Jak na razie umiejętności na więcej nie pozwalają. Ta textura to tak naprawdę skóra z CG w różnych kolorach.

A teraz ogólnie pytanie do Was, a w zasadzie 3 pytania:

1. Jak zapewne zauważyliście na bloku po renderze powstało załamanie ściany. Jak się tego pozbyć? Co zrobić by uniknąć tego w przyszłości? Czy wyeksportować jeszcze raz?
2. Tak mi się teraz jeszcze przypomniało. Jak robię re-fit lod to LODy z jednej strony budynki są dużo za długie i muszę je zmniejszać ręcznie. Probowałem już przez merge bez ustawień kamer itp ale sytuacja stale sie powtarza. Jak to naprawić?
3. Jeśli już chodzi o rozciąganie textur. Tzn jeśli mam tę samą texturę na kilku elementach o różnych rozmiarach to textura jest dopasowywana na każdy element. Czy jest możliwość rozciągnięcia bądź zacieśnienia textury tylko na wybranym fragmencie? Jak należy to wykonać?

Po tych kilku poprawkach chciałbym już raczej zakończyć pracę nad tymi blokami i wypuścić je jeśli zechciecie i zająć się jakimś kolejnym projektem.

Dzięki za opinie. Czekam na kolejne podpowiedzi i pozdrawiam.

Scalono: Kwi 11, 2011, 18:05 pm
Korzystając z chwili czasu i braku odzewu postanowiłem mimo wszystko zabrać się za następny projekt, uwzględniając wcześniejsze uwagi i sugestie. Jak na razie nie powstało dużo, ale zabrałem się za bardziej wymagającą kamienicę i staram się dużo uwagi poświęcić szczegółom. Poniżej widać efekty dzisiejszej mojej pracy. Przy okazji zwracam się z prośbą jeśli ktoś posiada ciekawe zbiory textur i mógłby się nimi podzielić to będę ogromnie wdzięczny.



Do wcześniejszych projektów wrócę, gdy otrzymam już odpowiedzi na zadane wcześniej pytania, gdyż nie lubię nie kończyć czegoś, czego się podjąłem, także tak czy tak prędzej czy później zostaną one dokończone.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na komentarze.
DaveN
« Ostatnia zmiana: Kwi 11, 2011, 18:05 pm wysłana przez DaveN »
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #38 dnia: Kwi 12, 2011, 15:37 pm »
Więc tak ;)

1. Chyba nie ma na to rady, to po prostu taka przypadłość spowodowana brakiem wygładzania krawędzi przy renderowaniu.
2. czasami tak jest jak ściany był modyfikowane w jakiś dziwny sposób ( głównie przez mesh edit przed wcześniejszym edytowaniem line) ;) Musisz po prostu ręcznie dopasować lody, modyfikujesz je do meshy i dopasowujesz.
3. Przychodzą mi do głowy dwa sposoby, pierwszy to po prostu w material editor tworzysz drugi materiał z tą dachówką i układasz ją tylko na tym wyższym dachu, dalej sobie rozciągasz tak by by wymiarowo wyglądało to podobnie do dachówki niżej. Drugi sposób to zmodyfikowanie połaci dachu ( nie zaznaczaj obu spadków dachu, tylko pojedynczo)  modifers>uvw map i będziesz mieć wtedy nowe narzędzia do rozciągania tekstur w tym pionowym pasku.

Pytałeś się tez o to jak uzyskiwać nietypowe kształty, po prostu podaj mi przykład co chcesz uzyskac, bo tak to trudno wymyślić coś konkretnego ;)
Wspominałeś o rzeźbach, w gmaxie raczej będzie trudno bo program ma spore ograniczenia, na potrzeby BATA. Zwykle wystarczy użyć gotowych modeli i zaimportować je na swoją scenę. Na turbosquidzie jest sporo darmowych modeli.
Jak już to coś skomplikowanego mozna wymodzic w 3dmaxie do niego tez nie będzie problemu z tutorialami.

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #39 dnia: Kwi 12, 2011, 16:25 pm »
Postanowiłem zabrać się za tę kamienicę:



Napewno będę miał problemy z tymi łukowatymi elementami nad oknami pierwszego piętra oraz z tym łukowatym wykończeniem przy dachu. Oraz z samym dachem. Na razie nie mam pojęcia jak to zrobić. Będę się tym martwił jak skończę pietra. :) Nie będzie też pewnie wszystkich tych drobnych szczegółów, ale co będę w stanie stworzyć to postaram się jak najdokładniej.

1. Dzięki
2. Być może zrobiłem tak jak napisałeś.
3. Z początku robiłem tak jak napisałeś w pierwszym sposobie. Dziś rano udało mi się również odkryć ten drugi sposób. Jest zdecydowanie lepszy i szybszy
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #40 dnia: Kwi 13, 2011, 09:05 am »
Oki

Tutaj masz elewacje o ile tego wcześniej nie widziałeś.

http://www.bydgoszcz.pl/binary/Gdanska%20101-1_tcm29-24041.jpg

http://www.bydgoszcz.pl/binary/kamienica_tcm29-24042.jpeg

Wyprostowałem tez foto więc można się pokusić o wycięcie części tekstur z obrazka.



Ja do stworzenia tych wymienionych przez Ciebie elementów użyłbym po prostu line, jako background ustawiłbym sobie albo fotkę albo któryś z tych planów i zaczął odrysowywać kształty. Np te łuczki nad ostatnim piętrem zrobiłbym z 3 elementów pierwszy wąski najbardziej wysunięty będący gzymsem, drugi nieco cofnięty najszerszy i trzeci najbardziej cofnięty najgłębiej i najniżej ze wszystkich, to ze nie będzie pochyłości nie będzie widoczny, gdyby nawet zastosować pochyłość to pewnie nic by i tak nie było widać bo budynki renderowane są pod takim kontem ze pewnie byłyby zasłonięte przez najwyższa i najbardziej wysunięta cześć tych łuczków.

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #41 dnia: Kwi 13, 2011, 18:31 pm »
Dzięki za odpowiedź i kolejne wskazówki. Nie wiem jak Ty to robisz i jakżeś wyszukał te fotki elewacji. Napewno pomogą w pracy nad budynkiem. Dzięki również za wyprostowanie budynku. Napewno wykorzystam loga. Tzn. najlepiej by było jakby litery zrobić jako osobne modele i resztę neonu jako model tak, by oświetlenie nocne zostawiało poświatę w postaci nazwy. Metodą prób i błędów zapewne dojdę do tego. Wiem, że gdzieś to było przez ustawianie jasności świateł. Probowałem również wstawić któryś z obrazków jako background ale wstawia mi go przesuniętego w prawo a nie doszedłem jeszcze do tego jak ustawić tło by mieć je frontalnie i by móc na jego podstawie odrysować dany element. Jak mogę to poproszę o kilka instrukcji w tym celu.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc.
Nadal wszelakie sugestie i podpowiedzi mile widziane, gdyż program ma przede mną jeszcze cały ogrom tajemnic.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #42 dnia: Kwi 13, 2011, 19:38 pm »
Hehe, ma się swoje sposoby ;)  Po prostu miałem ta kamienicę na oku do ewentualnego wybatowania, a trafiłem na nią wpisując w google grafika "kamienica"... wyskakuje wysoko na liście.



Na screenie jest pokazane co ma być zaznaczone by obrazek w tel nie był zniekształcony i się nie ruszał ;)

Trochę czcionek gmax posiada, może trafisz na coś podobnego, a jak nie to kaligrafowanie za pomocą line ;)

Przy pomocy spot lightów dałoby się ładnie zrobić neon,  przy czym będzie sporo roboty i sprawdzania czy na renderze dobrze to wygląda :)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #43 dnia: Kwi 13, 2011, 20:53 pm »
Widzę, że ubiegłem. Mam nadzieję, że mi sie nie sięgnie za to. Ale dobrze wiedzieć, że wybrałem coś, co lepsi ode mnie mieli na oku. To znaczy, że wybór jest dobry. Mam nadzieję, że sobie z tym budynkiem poradzę. Martwi mnie tylko brak fotek co do dachu oraz tylnej ściany kamienicy. Bo jak to u nas często bywa. Odnawiana jest tylko frontowa elewacja a to co niewidoczne z ulicy jest często też nieznane.

Co do tła. Zrobiłem tak, ale wtedy fotka poraziła pixelozą i musiałbym sporo oddalić by uzyskać jakiś sensowny kształt. Wpadłem na pomysł naniesienia na prostopadłościan kawałek tekstury z łukiem nad oknem. Ustawić widok perpektywy na wprost a na widoku frontalnym za pomocą opcji line odwzorować kształt łuku spoglądając i kontolując tworzący się kształt na perspektywie z otexturowanym elementem. Jak dorobię resztę okna i otexturuję będę mógł wtedy powiedzieć, czy wyszło to dobrze.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #44 dnia: Kwi 13, 2011, 21:19 pm »
Nie ma problemu :P I tak nie chce mi się batowac i do tego komp mi sprawia ostatnio problemy ;) Sprawdź może na google maps, zumi, może Bydgoszcz ma jakąś ortofotomape, czasem fotki robione są pod kątem i można choć trochę mieć wgląd w sytuacje w podwórku, przy okazji zobaczysz jak wygląda dach i jaki jest kształt oficyn o ile są ;)

Po prostu najpierw odrysowujesz budynek z obrazka a jak już ściana frontowa jest gotowa to skalujesz model do rozmiarów odpowiednich dla SimCity :) Twój pomysł też wydaje się dobry :)