Witaj Gość

Autor Wątek: BATy by DaveN  (Przeczytany 64575 razy)

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #15 dnia: Mar 29, 2011, 20:54 pm »
No texturkę gzymsów napewno poprawię, bo w SC też mi się za jasna wydaje. Kolorki co prawda biją po oczach, ale takie właśnie jaskrawe kolory walą na te wszystkie ocieplone, odnowione bloki i wieżowce... :) No zobaczę, może coś się uda z tym zrobić.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline monty

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 636
  • SPAR FALUBAZ Zielona Góra
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #16 dnia: Mar 29, 2011, 22:10 pm »
Tak, teksturkę gzymsów musowo na ciemniejszą, a elewacja może szczyptę łagodniejsze nasycenie? Ale to prawda - tak teraz malują, jakby na cały wiek miało starczyć ;D
Write to PW for your update comment, if you really want it ;)

Wg zasady - "każdy sam odpowiada za swoje posty" (by Theo, 01.03.2011):
zgadzam się na ocenę swoich postów i nie wyrażam zgody na ich cenzurowanie i usuwanie przez admina bez podania uzasadnionych przyczyn i uzgodnienia.

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #17 dnia: Mar 29, 2011, 22:59 pm »
Texturkę gzymsów zmieniłem na ciemniejszą. Zrobiłem jeszcze jedną wersję odnowioną z ciemniejszymi i mniej bijącymi po oczach kolorami.

Mam teraz kilka pytań odnośnie stworzenia wersji GROW i LOTa do tych budynków.

1. Czy w PM oprócz wybrania R$ lub R$$ muszę coś zmieniać? Tzn: chodzi mi np. jaki ustawić "grow stage"?
2. Czy po utworzeniu pliku "desc" można od razu przejść do LE?
3. Czy dla kilku lotów w LE wystarczy jeden plik "desc" czy do każdego lotu powinien być inny?
4. Jak będę tworzył lota, to jak będę wiedział, jakie będą np. "dependiences"? Czy to można gdzieś zobaczyć?

Pozdr.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #18 dnia: Mar 30, 2011, 07:28 am »
1. Nie, zostaw wszytko jak jest, sprawdź na wszelki wypadek tylko ilu mieszkańców ma mieć budynek.

2. Tak.

3.  Dla np samych R$ wystarczy 1 desc ale dla R$ i R$$ muszą być już dwa, po prostu 1 desc na każdy typ budynku jaki ustawiłeś w PM.

4. Najlepiej po prostu wiedzieć z czego się korzysta, można się wspomóc np sc4tool, tam będą podane nazwy plików z jakich się korzysta, co nie zawsze musi być pomocne bo czasem i tak trudno zidentyfikować z czego się korzysta, więc najlepiej stworzyć sobie nowy folder plugins z niezbędnymi dependencies z których masz zamiar korzystać, łatwiej jest się wtedy połapać i LE będzie działać szybciej.

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #19 dnia: Mar 31, 2011, 09:09 am »
Nie wiem Kontrabass czy dokładnie o to Ci chodziło. Okno wokoło posiada ramkę wystającą poza obrys budynku. Jest także parapet, a okno jest cofnięte o 20cm. Tak jak widać poniżej.


Ok, z tego co widzę okna są na odpowiedniej głębokości. Ale nie widać ram okiennych- wymodeluj je osobno i zamiast szyby wstaw tą teksture co obecnie, będzie to wygladac zdecydowanie lepiej.

Co do samego budynku, jak na początki modelowania to rewelacja :)

Pozdrawiam
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #20 dnia: Mar 31, 2011, 15:57 pm »
Mam pewien problem z moimi BATami.

Utworzyłem pierwszy LOT z budynkiem usytuowanym równolegle do drogi. Tutaj wydaje się być wszystko ok.
Następnie wyrenderowałem budynek w ustawieniu prostopadłym do drogi. Zrobiłem plik desc i przeszedłem do LE. I tu się pojawia problem. Na grafice pokazuje budynek w ułożeniu prostopadłym, natomiast na podglądzie jest jakby nadal równoległe do drogi. Przedstawiam opisywany problem poniżej:



Dodam, że w BAT po obróceniu budynku zrobiłem re-fit LOD, zapisałem zmiany i na nowo wyrenderowaem model.
Co może być tego przyczyną? Wie ktoś jak rozwiązać ten problem?

Pozdrawiam i czekam na info
DaveN


EDIT: Udało mi się rozwiązać problem. Zrobiłem nową scenę i poprzez merge przeniosłem oprócz LODów i kamer i wyrenderowałem jeszcze raz.

Scalono: Mar 31, 2011, 19:26 pm
Stworzyłęm jak narazie 3 loty. Na więcej nie starczyło czasu. Skorzystałem w nich z kilku propów, ale z plików najczęściej używanych: BSC Textures, SG Mega Props, CP Mega Props i Textures Cycledogg.

Wyglądają mniej więcej tak.



Czy ktoś z bardziej doświadczonych graczy byłby w stanie je przetestować? Jeśli ktoś byłby chętny to podeśle na mejla. Sprawdził bym osobiście, ale mam za małe miasto by mi wyrosły. A zależy mi na informacji czy robię to dobrze, bo jeszcze kilka miałbym do zrobienia do owej kamienicy w kilku wariantach kolorystycznych.

Pozdrawiam i czekam na pomoc
DaveN
« Ostatnia zmiana: Mar 31, 2011, 19:26 pm wysłana przez DaveN »
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #21 dnia: Mar 31, 2011, 19:32 pm »
Możesz mi podesłać na feroxx małpa wp kropka pl :D Podaj tylko od razu dependencies.

Offline Piterdaw1

  • Prezydent miasta
  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 473
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #22 dnia: Mar 31, 2011, 20:05 pm »
Zmieniłbym jednak teksturę dróżek na taką samą jak parkingi, bo większość graczy ma właśnie te szare dróżki.
  • Goverland

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #23 dnia: Mar 31, 2011, 20:26 pm »
Możesz mi podesłać na feroxx małpa wp kropka pl :D Podaj tylko od razu dependencies.

Zaraz podeślę. Mam nadzieję, że będzie działać. W PM nic nie zmieniałem jak tworzyłem pliki desc. W zipie jest readme jakie depy są potrzebne.

Zmieniłbym jednak teksturę dróżek na taką samą jak parkingi, bo większość graczy ma właśnie te szare dróżki.

To jest moje pierwsze doświadczenie z tym. Zresztą każdy może stworzyć sobie własnego lota.


Pozdrawiam i czekam na wyniki mojej ciężkiej pracy.
DaveN
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #24 dnia: Kwi 04, 2011, 02:02 am »
Korzystając z chwili czasu i braku info co do moich wcześniejszych lotów, czy wszystko było zrobione dobrze, stworzyłem kolejnego BAT'a. Co prawda po wyrenderowaniu sam mam kilka zastrzeżeń, ale poczekam na Wasze opinie. Mówcie śmiało co należy poprawić. Obrazek przedstawiam poniżej. Po lewej front, po prawej tył budynku. Budynek wzorowany na bydgoskiej kamienicy z ulicy Focha. Ale miałem nienajlepszej jakości foto, więc mogą być pewne przekłamania.



Czekam na wszelakie sugestie.
Pozdr.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Michalegia

  • Konstruktor
  • *
  • Wiadomości: 2 729
  • O Moja Republiko Słowiańska....
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #25 dnia: Kwi 04, 2011, 08:02 am »
Jak chcesz mi też możesz podesłać wraz z depami na michal.wnuk@vp.pl . Z chęcią je przestestuje. :D
  • Republika Słowiańska

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #26 dnia: Kwi 04, 2011, 21:50 pm »
Oki, przetestowałem bloczki i nie widzę problemów, wszytko się wyświetla, budują się, u mnie najczęściej te 2x4 prostopadle do drogi. Bloczki są R$ więc trawka taka zielona nie każdemu musi pasować, według mnie jest ok :) Radziłbym tez pakować wszystkie pliki w jeden folder najlepiej poprzedzony prefiksem, tak jak ja używam fer Ty mógłbyś dav lub coś w ten deseń ;) Wcześniej było wspominane by zamienić teksturę ścieżek na asfalt to chyba rzeczywiście to dobry pomysł by zunifikować je z spora ilością setów asfaltowych chodniczków.

Co do nowej kamieniczki to elewacja jest bardzo fajna, tylko tekstura dachu taka bez wyrazu, poleciłbym Ci stronę cgtextures tam powinieneś coś znaleźć lepszego. No i oczywiście kominy ;D

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #27 dnia: Kwi 05, 2011, 08:21 am »
Fajnie wiedzieć że bloczki działają. Jak będę miał czas to poprawię loty, czyli trawę i chodniki i dorobię loty do reszty bloków w innych barwach.

Jeśli chodzi o textury to korzystam ze strony CGTextures. Textura dachu to papa, ale po renderze jak na moje jest za jasna.

Ogólnie rzecz biorąc to w gmaxie wszystkie textury są ciemniejsze niż po exporcie i to trochę sprawia mi kłopotów, bo to co w gmaxie wygląda dobrze niezawsze dobrze wygląda w grze. Trzeba będzie jeszcze popracować nad tą kamieniczką. Co prawda zrobiłem do niej oświetlenie nocne ale cały czas sporo nauki przede mną. Pod koniec tygodnia może poprawię te bloczki i w nich też zrobię świecące okna w nocy.

Dzięki za pomoc i jak coś to może mały poradnik jak tworzyć bardziej złożone kształty.
Pozdr.
DaveN
it's nice to be important, but it's more important to be nice.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #28 dnia: Kwi 05, 2011, 15:03 pm »
Ano tak jest, zwłaszcza tekstury na pochyłościach np dachach bardzo mocno są rozjaśniane na renderach. Nie należy też używać czystej bieli bo element oteksturawany czymś takim będzie wyglądał jak napromieniowany :D Po jakimś czasie nabiera się wprawy i już na oko można ocenić o ile trzeba przyciemniec teksturę by wyglądała dobrze na renderze.

Ja tutaj bym widział blachę lub dachówkę, papa na takich stromych dachach to albo wynik oszczędności w budowie lub odbudowie, a kamieniczka nie wygląda na niskobudżetową ;)

A o jakie konkretnie kształty chodzi, na potrzebę bata zwykle wystarcza narzędzie line lub mesh edit.

Aha, jako drzewka na locie używasz te z zakładki flora czy prop ? Te z Flora na początku są malutkie i rosną wraz z czasem jak standardowe maxisowe drzewka z trybu burmistrza, te co są propami od razu są dorosłe. Bo jak mi rosły twoje loty to nie widziałem na nich drzew, a tutaj na screenie z podglądu LE widać ich sporo.
« Ostatnia zmiana: Kwi 05, 2011, 15:07 pm wysłana przez Ferox »

Offline DaveN

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 587
  • nothing is difficult for me
    • 1010789
    • Zobacz profil
Odp: BATy by DaveN
« Odpowiedź #29 dnia: Kwi 05, 2011, 21:49 pm »
Pewnie z czasem nabiorę wprawy. Jak na razie to uczę się metodą prób i błędów bo żadnych książek czy poradników nie znam, więc jak chcę coś spróbować to cwiczę i kombinuje. Gdzieś tam ostatnio na SC4D znalazłem mały poradnik jak robić niektóre kształty i takim sposobem byłem w stanie stworzyć łuk. A z tymi texturami to trochę czasu potrzebuje. Ale kiedyś nie będzie już takich problemów.

W budownictwie nie jestem ekspertem i zawsze uwagi są mile widziane, tymbardziej, że na fotce nie widać dachu i trudno określić rodzaj materiału użyty. Dlatego to się poprawi. Zresztą jak i inne błędy, które zapewne się zdarzą.

A jeśli chodzi o kształty, to tak jak napisałem. Jak na razie umiem zrobić łuk, ale patrząc na różne inne dodatki mogę się domyśleć, że jest możliwość stworzenia najróżniejszych kształtów.

Jeśli chodzi o loty, które testowałeś to sprawdzę, ale o ile pamiętam to i jedne i drugie. A jak lepiej używać tych z propa czy flory? Zresztą loty będą poprawione. Zmienię texturę bazową chodnika na ciemniejszą. Oraz za bazę przyjmę jeden lot. Ponieważ tu bazy były różne i dlatego część mogłą rosnąć częściej niż inne. Być może różniły się "grow stage'em".

A jeśli chodzi o ten "mesh edit" to jeszcze nie opanowałem tego na tyle by utworzyć taki kształt jaki bym potrzebował. Ale z czasem i to się opanuje.

Pozdr. i dzięki za pomoc.

EDIT:
Poprawiłem texturę dachu ostatniej kamienicy. Dorobiłem kominki, anteny. Wg mnie teraz wygląda lepiej. Zrobiłem loty w wersji LM, 1xR$$ oraz 2xCO$$ (1x2 i 1x3).



Teraz wyjeżdżam na jakieś 2-3 dni zatem żadnych nowych rzeczy nie będzie, ale jak coś to piszcie. Jak wrócę to poprawie wcześniej przedstawione bloczki. Porobię do nich oświetlenie nocne i loty w wersji R$. Tak jak pisałem wcześniej będą w czterech ustawieniach do drogi i w czterech wersjach kolorystycznych, co razem da co najmniej 16 lotów.

Jak już uda mi się to zrobić to jak będziecie chcieli i będziecie uważali, że warto to wrzucę do downloadu tu a może i na STEXa.

I cały czas czekam na jakieś podpowiedzi od bardziej doświadczonych baterów.
Pozdr.
it's nice to be important, but it's more important to be nice.