Witaj Gość

Autor Wątek: [Kontrabass] BATy by Kontrabass  (Przeczytany 56791 razy)

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« dnia: Paź 28, 2007, 19:40 pm »
Witam ponownie.

W tym watku wrzucac bede zdjecia moich bat'ow.

Na pierwszy ogień, prezentuje moj drugi projekt- modernistyczną kamienice (pierwszy mozna uznac za poligon doswiadczalny ;) )
Mile widziane komentarze jak i wszelkie uwagi :)






A teraz pytanie.

Niestety zorientowałem sie dosc pozno- iz po uruchomieniu programu powinienem zmniejszyc skale do ostatniej kratki, takze budynek zapewne bedzie zbyt duzy- jak go przeskalowac, wiem jak pojedyncze elementy, jednak czy istnieje mozliwosc przeskalowania calosci za jednym razem ?
I jeszcze cos- 1 kratka w grze- to 1m?

Sorry jesli pytania wydaja sie smieszne, jednak jestem amatorem i dopiero ucze sie obslugi tego programu. Bede wdzieczny za wszytskie odpowiedzi/ podpowiedzi.

Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: Sty 01, 1970, 01:00 am wysłana przez Michalegia »
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Kacper

  • Wicedyrektor biura architektury
  • **
  • Wiadomości: 6 677
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #1 dnia: Paź 28, 2007, 19:41 pm »
Więc; Jak zbliżysz do najmniejszej kratki to to jest 1m. w grze. 16 metrów - jedna kratka w grze. Lecz jak np. robisz piętro 3m. to żeby ono takie było w grze na koniec musisz całość podwyższyć (rendering spłaszcza bud.). Tak więc zaznaczasz całość, najlepiej przeciągając myszką, i w zakładce (chyba) edit wciskasz 'group', później zaznaczasz ten 'kwadrat w kwadracie' - ikonę (cały czas musisz mieć zazn. budynek) i klikasz znów na tę ikonę prawym przyciskiem myszki. Wyskakuje okienko i w nim zmniejszasz/zwiększasz wszystkie wymiary. Do renderingu najlepiej podwyższyć budynek o ok. 180%. Budynek możesz po tej operacji 'od grupować" (np jeżeli chcesz skopiować jeden dany element) klikając w tej samej zakładce co wcześniej przycisk 'ungroup'.
---------------------------------------------------------------------------------------
Co do samego budynku. NO pierwsza rzecz nad którą musisz popracować to textury. Poproś feroxa to wypisze ci kilka stron.
No i to co mi się rzuca w oczy to okna, dość niechlujnie wykonane.
  • ZSR

Offline Ranov

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #2 dnia: Paź 28, 2007, 19:41 pm »
jak na jeden z pierwszych budynków to spoczko...
i cieszę sie, że forumowicze zaczynają wreszcie myśleć o modernizmie...

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #3 dnia: Paź 28, 2007, 19:41 pm »
Zgadzam sie co do teksturek, poki co wiekszosc jest zrobiona przeze mnie i jest ich mało. Takze jesli Ferox- moge prosic o strony, bede wdzieczny. Co do uzytych w tym przypadku- takie mniej wiecej bedą. Ta/a wlasciwie dwie kamienice maja byc troszke zaniedbane :P w koncu wiekszosc naszych kamienic tak wlasnie wyglada.

Oczywiscie tekstury czy tez inne detale bede jeszcze poprawiac.

A na koniec kolejny screen. I na razie starczy, pozniej sprobuje to wszytsko zgrupowac tak jak napisałes KACP3R i zobaczymy co z tego wyjdzie.



ps.ten napis pasaz, to sie zmieni, wrzucony na próbę ;P
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Kacper

  • Wicedyrektor biura architektury
  • **
  • Wiadomości: 6 677
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #4 dnia: Paź 28, 2007, 19:42 pm »
Przede wszystkim okna. Najlepiej samemu robić ramy - w 3d. Tak jak ściany:).
  • ZSR

Offline Ranov

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #5 dnia: Paź 28, 2007, 19:42 pm »
z tymi ramami nie trzeba przesadzać
teksture okien na pewno zmień na np. taką:
http://img126.imageshack.us/img126/8157/obraz2013bh7.jpg
taką:
http://img409.imageshack.us/img409/406/obraz2001ti1.jpg
lub taką:
http://img443.imageshack.us/img443/6636/obraz2027rw5.jpg
(wszystkie focone przeze mnie )
oo! widze że drugi budynek dorobiłeś...
ale coś z piętrami to nie pasują do siebie...
"Nic, że droga wyboista, ważne, że kierunek słuszny"

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #6 dnia: Paź 28, 2007, 19:42 pm »
Jak na Twoje pierwsze kroki w gmaxie jest dobrze, naprawdę

To teraz przejdę do uwag

- tak jak pisał Kacper wcześniej ramy okienne najlepiej robic trójwymiarowe, albo używać dobrej jakości tekstur

- okna powinny bycz tez ''cofniete" głębiej w ścianę budynku, według mnie na razie sa osadzone zbyt płytko, i wygląda to tak jakby były namalowane na ścianie frontowej.

- kolor okien - Budynki widziane z góry nie odbijają chmur, tylko ulice, wiec nie maja koloru niebieskiego, zazwyczaj sa utrzymane w kolorach szarości do czerni, czasem bieli gdy w oknie są zamontowane rolety lub żaluzje.

- balkonom przydało by sie dorobić więcej pręcików by wyglądały realistycznej.

- na dachu przydało by sie więcej kominów, anten itd by nie wyglądał na taki pusty.

A co do stron z teksturami:

http://www.simcities.com/main.php?exchange=tex&loc=index

http://www.imageafter.com/

to są strony z których korzystam najczęściej, dobrze jest tez mieć cyfrówki, albo komórkę z aparatem który ma chociaż 1 mega pixel by samemu pstrykać fotki.

Może ci sie przyda to zdjęcie na zrobienie teksturki ściany bocznej.

http://img502.imageshack.us/img502/2599/dsc00054kc0.jpg

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #7 dnia: Paź 28, 2007, 19:43 pm »
A wiec tak:

@KACP3R- dzieki za podpowiedz, juz wiem jak to zrobic :)

@Ranov- wykorzystałem trzeciego linka na okna, dzieki.

@Ferox- dzieki za linka i za uwagi.

Postarałem sie wniesc pare poprawek.

- poprawiłem wyglad okien, czy teraz jest ok?
- balkony
- na dachu umiesciłem anteny, kominy oraz drabinke.
- a takze poprawiłem teksture elewacji i slepych scian.





I jak jest ok?

I jeszcze dwa pytania.
Gdy odwracam budynek i chce zajac sie 'tyłem' jest znacznie ciemniej przez co ciezko mi tam cokolwiek zrobic. Czy tak jest zawsze?

I drugie pytanie- po scaleniu i zeskalowaniu- eksportowałem bat'a do pluginmanager i niby wszytsko było ok, pojawił mi sie jako model- jednak gdy chcialem obrobic go w lot editor nie pojawił mi sie- jedynie niebieski pasek oznaczajacy pole ktore zajmuje.
Czyli gdzies sie rypnałem, mogłby ktos w skrocie wyjasnic jak eksportuje sie bata do gry?

Z góry dzieki za odpowiedz!


Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #8 dnia: Paź 28, 2007, 19:43 pm »
Takie trochę nieśmiałe te kominy :P Zobacz na zdiecu jak wyglądaj takie dachy



Co do problemu nie jestem pewny, najprawdopodobniej  błąd jest wywołany niepoprawnym ustawieniem LOD'u

Wejdź w zakładkę utilities ( ikonka mlotka) -> B.A.T. ->parameters i naciśnij przycisk re-fit LOD's.

Co do oświetlenia tylnej ściany budynku to można przestawić oświetlenie sceny, ale nie radze bo później mogą być problemy, wiec lepiej od tylu umieścić kilka źródeł światła omni. create -> lights -> omni lihgt ( przed wyrenderowaniem skasować)  

Offline Ranov

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #9 dnia: Paź 28, 2007, 19:44 pm »
Kontrabass, okna znacznie lepsze, ale co z tymi piętrami??- w niższym budynku są 4, a w wyższym 3
dziwnie to troszke wygląda...

Ferox, z jakiej to dzielni/ulicy fota???

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #10 dnia: Paź 28, 2007, 19:44 pm »
@ Ranov- zauwaz, ze w drugiej jest przeswit a wejscie na katke schodowa jest w srodku, takze pietra znajduja sie wyzej i stad ta roznica. Moze faktycznie powinnienem zrobic to inaczej.. Poprawiac juz nie bede- niech juz tak zostanie.

I niestety mam kolejny problem, nie wczytuja mi sie wszytskie teksturki, zreszta te ktore sie wczytuja sa znacznie bardziej rozjasnione niz w rzeczywistosci. Czy ktos wie o co chodzi?

-----------

Wczoraj na szybko rozpocząłem prace nad kolejnym projektem. Jak uporam sie z tymi teksturkami to skonczne ta.



Pozdrawiam
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #11 dnia: Paź 28, 2007, 19:45 pm »
Dokonczyłem drugi projekt i okazało sie, ze rowniez przy renderowaniu znikneła czesc teksturek- czy tylko mi sie to tak czesto zdarza czy tez to raczej 'pospolite' zjawisko. Troszke mi sie nie chce dziesiec razy nakladac teksturek :|

Kolory rowniez wyblakły. Czy tak jest zawsze?

A prezentuje sie to teraz tak:



I jeszcze jedna kwestia, czesto czytam o tym, ze render spłaszcza, czyli co- przed zrenderowaniem nalezy zwiekszyc proporcje? Jesli tak- to w jaki sposob to zrobic?
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #12 dnia: Paź 28, 2007, 19:45 pm »
Co do gubienia tekstur, jest prosty sposób by uniknąć tego problemu - po uruchomieniu sceny w gmaxie należy ustawić podgląd 3d jako aktywne okno, ustawić widok tak by cały budynek był widoczny i odczekac chwile aż cały budynek sie wczyta, problem gubienie tekstur pojawia sie gdy budynek w podglądzie 3d nie zdąży sie doczytać.

Co do rozjaśniania tekstur przy renerowaniu - należy po prostu brać poprawkę na to ze render jest jaśniejszy i bardziej przyciemniać tekstury w jakimś programie graficznym.

I ''spłaczczanie" budynków przy renderowaniu - należy zaznaczyć cały budynek następnie kliknąć zakładkę group -> group i można teraz narzędziem "select and uniform scale" ( ikonka białego kwadratu w szarym kwadracie) zmieniać wymiary budynku w 3 płaszczyznach. Lecz na screenie jak widać twój budynek jest nieco za wielki, będzie lepiej jak będzie stać na działce szerokości 2-3 kratek.

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #13 dnia: Paź 28, 2007, 19:46 pm »
@ Ferox- A wiec tak- po wcisnieciu 'pesrspektywa' i 'w' przenosi mnie na widok- podzielony na cztery okna lub tez na jedno 'persp' zalezy gdzie to wciskam- czy tak to działa?

------

Ja jednak postanowiłem jeszcze raz sprobowac teksturowania przy kolejnym modelu- chciałem sie upewnic, czy te same problemy pojawia sie ponownie i w tym przypadku udało sie, wszytskie teksturki załadowały sie :) nareszcie! Mam nadzieje, ze i z wczesniejszymi modelami takze sie uda.

Nowy model- to kamienica mojego wlasnego projektu, calkowita fantazja (chciałem pocwiczyc) od nastepnego razu bede juz modelowac rzeczywiste budynki.
Do poprawki jest jeszcze kilka elementow- elewacja frontowa- musze jakas wymyslec, dodatki typu anteny itp musze dorobic jeszcze jeden skosny daszek-a takze teksturke na tylni dach- czy ma ktos moze dachowki 'schodzace' z prawej na lewa strone? Takich nie mam i jak widac na nizej zamieszconym obrazku nie wyglada to zbyt estetycznie.

I druga sprawa- zmniejszyłem ten bloczek, mieliscie racje, prezentuje sie znacznie lepiej.

A teraz screeny:

widok ogolny:



a tutaj juz dwa nowego projektu:





co o nim myslicie?

Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
[Kontrabass] BATy by Kontrabass
« Odpowiedź #14 dnia: Paź 28, 2007, 19:46 pm »
Co do tej teksturki na dachu oficyny, użyłeś pewnie tej samej co na dachy części frontowej , przez co tak sie rozcągnełą. By ładnie to wyglądało musisz otworzyć jeszcze raz "gmax material editor" i stworzyć nowy materiał z ta sama tekstura, tylko ustawiona tak by wyglądała odpowiednio ( zakładka coordinates, pod napisem angle możesz obracać teksturę w 3 płaszczyznach)