Witaj Gość

Autor Wątek: [Mrqs] Budynki.  (Przeczytany 78795 razy)

Offline Allemandre

  • Kreślarz
  • ***
  • Wiadomości: 1 076
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #15 dnia: Lis 29, 2007, 14:07 pm »
Trochę bym go powiększył. O jakieś 5%. I nie zmieściłby się na działce 2x2?

Offline Kontrabass

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #16 dnia: Lis 29, 2007, 14:58 pm »
Nie znosze gdy tego typu budynki zajmuja taka działke. Takze tak jak pisał Allemandre postaraj sie zmiescic go na dzialce 2X2.

Zmien tez tekstury, sa raczej słabe.
Ale jak na poczatki pracy w gmaxie, jest naprawde dobrze :)

Pozdrawiam
Czas zmarnowany na przyjemności- nie jest czasem zmarnowanym

Offline Kacper

  • Wicedyrektor biura architektury
  • **
  • Wiadomości: 6 677
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #17 dnia: Lis 29, 2007, 15:32 pm »
No stak textury szczególnie dach są beznadziejne... linki do tron z texturami masz w Pomocy Technicznej w temacie Textury.
Również myślę że powinien być na innej działce, ale skalować nie trzeba. Ma chyba dobre proporcje.
Co do teksturowania... Chodzi ci o to aby np. ściana była od razu oteksturowana z dwóch stron? Tak robi się automatycznie bez zmieniania ustawień, ale coś mam wrażenie że chodzi o inną sprawę.
  • ZSR

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #18 dnia: Lis 29, 2007, 16:34 pm »
Cytat: KACP3R

. Chodzi ci o to aby np. ściana była od razu oteksturowana z dwóch stron? Tak robi się automatycznie bez zmieniania ustawień, ale coś mam wrażenie że chodzi o inną sprawę.

 Ano o inna.  Zrobilem rynne - fragment otwarty, ktory idzie pod okapem dachu i zbiera wode. Kiedy dodalem teksture to pokazala sie tylko w srodku - to znaczy we wkleslej czesci rynny a na zewnatrz pozostala obrzydliwie brazowa. O ile pamietam 3DS Maxa, to albo pomagala tekstura dwustronna albo trzeba bylo zmienic kierunek tzw. normalnej i wtedy teksturowalo jakby odwrotnie. Albo mozna bylo teksturowac odzdzielne powierzchnie (polygony) ale nie wiem czy gmax ma taka mozliwosc no i jest to pracochlonne dosyc.

Kurde, dzis polazlem zrobic troszke fotek - ciagle bylem zaczepiany po co fotografuje dom/garaze/smietnik, ze potem sa wlamania itd. bez sensu, co sie porobilo...
Szukalem tez w ksiazkach - jak robicie budynki kiedy nie wiadomo co jest z drugiej strony? 90% fotek to glowna fasada i tyle. Mnie dzis pogonili z dwoch podworek :( , "bo panie sa tu wlamania i nie wolno fotografowac". No porazka normalnie.

Do szym'cara - jak nakladasz tekstury na okna, tak ze pasują i nie tilują? :)

Aaaa..  i jeszcze co do budynku i dzialki - docelowo to bedzie 2x2 lub nawet 2x1, tutaj dalem tylko tak, na szybko, bo nie moglem wytrzymac i chcialem zobaczyc jak wyglada w SC :)

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #19 dnia: Gru 02, 2007, 13:19 pm »
Oto pierwsza wersja kamienicy - nie ma bezposredniego odpowiednika w realu, choc wykorzystalem fotke znaleziona na sieci. Kamienica stoi gdzies w USA i tyle o niej wiem. Ciagle mam klopot z teksturowaniem (dach!) ale co tam, grunt to sie uczyc.




Docelowo bedzie na 2x1. Nie mam zadnego landmarka na takiej dzialce, wiec dla podgladu jest jak jest.

Offline szymcar

  • Kierownik budowy
  • **
  • Wiadomości: 999
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #20 dnia: Gru 02, 2007, 13:59 pm »
a będzie można wykorzystać ją do zwartej zabudowy pierzejowej??

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #21 dnia: Gru 02, 2007, 15:10 pm »
Taki mam zamiar.

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #22 dnia: Gru 03, 2007, 21:31 pm »
Oto efekt dzisiejszego siedzenia w modelowaniu. To dopiero poczatek. Kamienica bedzie 2x1 do zabudowy pierzejowej. jest to kompilacja budynku istniejacego - nie wiem gdzie, bo fotka byla niepodpisana - i moich wyobrazen.




Offline Kacper

  • Wicedyrektor biura architektury
  • **
  • Wiadomości: 6 677
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #23 dnia: Gru 03, 2007, 21:32 pm »
O bardzo fajnie... W jakim programie renderowałeś?
Choć w przyziemiu okna za małe.
  • ZSR

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #24 dnia: Gru 03, 2007, 21:33 pm »
Cytat: KACP3R

O bardzo fajnie... W jakim programie renderowałeś?
Choć w przyziemiu okna za małe.


Pewnie 3dmax :)

Wydaje mi sie ze parter jest za niski, i jeżeli na de są sklepy to okna są za małe.

Offline Kacper

  • Wicedyrektor biura architektury
  • **
  • Wiadomości: 6 677
    • Zobacz profil
  • Gram w:: SimCity 4
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #25 dnia: Gru 03, 2007, 21:35 pm »
Jest jakaś bezpłatna wersja ale nie 30-dniowa?
  • ZSR

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #26 dnia: Gru 03, 2007, 21:36 pm »
Cytat: KACP3R

O bardzo fajnie... W jakim programie renderowałeś?
Choć w przyziemiu okna za małe.


3D Max :)
Mam fotke takiej wlasnie kamienicy i te okna wygladaja na mniejsze niz te na pietrach. To sa witryny sklepowe. ALe jak bedzie razilo, to powieksze.

Offline Ferox

  • Prezydent miasta
  • Planista miejski
  • ***
  • Wiadomości: 8 955
    • 13682485
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #27 dnia: Gru 03, 2007, 21:37 pm »
Cytat: KACP3R

Jest jakaś bezpłatna wersja ale nie 30-dniowa?



Można powiedzieć ze gmax jest taką wersja, 3dma'y są tylko trialami o ile chcesz postępować zgodnie z prawem, a nie chcesz płacić kilkuset dolców. :)

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #28 dnia: Gru 03, 2007, 21:43 pm »
Cytat: Ferox

Można powiedzieć ze gmax jest taką wersja, 3dma'y są tylko trialami o ile chcesz postępować zgodnie z prawem, a nie chcesz płacić kilkuset dolców. :)

 No niby tak. Mnie najbardziej przeszkadza, ze w gmaxie nie ma operacji Boole'a. I teksturowanie jest lepsze w maxie.

Offline Mrqs

  • Robotnik
  • *
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
[Mrqs] Budynki.
« Odpowiedź #29 dnia: Gru 05, 2007, 15:38 pm »
Mialem niewiele czasu ale dalsze postepy wygladaja tak:





Okien w przyziemiu jeszcze nie ruszalem, to sie zmieni na koncu. Ciekawa rzecz, ze kazde pietro bedzie inne - tak mam na zdjeciu. kamienica bedzie wyzsza o poddasze. tak sie zastanawiam, czy nie za duzo balaganu jest z ramami okien - jakis taki azur sie zrobil...

A tak BTW, czy gmax przyjmie import pliku wraz z mapowaniem i teksturami, czy bede musial teksturowac jeszcze raz?